الأربعاء، ديسمبر ٢٧، ٢٠٠٦

برجاء عدم النزول

الحياة ببساطة هي قطار يتوقف في كل محطة لينزل منه البعض.. ويركب البعض الاخر.. وأحيانا ينزل البعض في غير محطة..

أعرف أن الكثيرين قد قالوا هذا من قبل.. وربما يبدو لك سخيفا.. ولكني أتمنى ألا ينزل أحدا من قطاري.. الدعوة مفتوحة للركوب.. ولكن أرجو ألا ينزل أحد.. ليس قبل نهاية الرحلة..

هناك ١٦ تعليقًا:

shimaa يقول...

r u sure en mfesh 7d 7'als in ur train 3yzo ynzl ..maybe 2odam msln t7s mn n7et 7d enk mesh 3yzo in ur train anymore

i wish 2 u that nobody leaves ur train be4 the end as u wish as i knw en elfora2 s3b..

by the way elklam mesh s7'eeh 7'als

غير معرف يقول...

انا عامل عندك ابونيه مدي الحياة..بس متحاولش انت تلغيه

مُصْعَب إِبْرَاهِيم يقول...

كنت متأكد إنك هتعملها،

أنا أوعدك إني مش هأنزل إلا في "آخر الخط"..

ام مليكة يقول...

وانا اوعدك اني مش هانزل ابدا ولا حتى في اخر الخط هافضل فيه لحد مانتوا تدوروا على طريقة تتخلصوا بيها من جثتي

حلوة الحياة ببساطة طالعة منك حجميلة خليها على طول ببساطة

واحد يقول...

أنا عاوز أركب .. في المؤخرة ..
صباجه جمال ياعم أحمد

frozen love يقول...

rbna mygebsh nzool ya sedy isa...we sktk dauman tkon fe e2tgah ely enta 3yzoo

We2am يقول...

i like that part: الدعوة مفتوحة للركوب.. ولكن أرجو ألا ينزل أحد.. ليس قبل نهاية الرحلة..
i belive..that u will left the train..b4 i do :)))

دعاء عادل يقول...

يارب ما حدش ينزل من قطارك ابدا
لكن خلى بالك من القطر نفسه ومن الركاب
انت عارف حوادث القطارات كتير اليومين دول
وربنا يسترها عليك وعلى ركاب القطر والقطر نفسه

LAMIA MAHMOUD يقول...

يارب محدش ينزل خالص .. بس ممكن قريب تتمنى انت ان حد ينزل
وتقولهم اسالكو الرحيلا


عمو عمو .. ممكن اركب؟

محمد السيد..مش حاسكت يقول...

إلا صحيح ... لو واحد كبير ركب .. وكان عايز يقعد علي الكرسي أللي أنا قاعد عليه ...

أقعده ؟؟؟ ولا لأ؟؟؟

.............. ........

حمدا لله علي السلامة ياريس ... أيوة كده .....

دعواتك انت بس

saso يقول...

يارب يتملي اقلطر ومحدش يمزل منة ابدا، مادام بتحب كل اللي فية
كل سنة وانت طيب

smraa alnil يقول...

خليني الاول انقل احساسي من ناحيتك
يمكن انا مش اعرف انت مين ولا اسمك ايه بس كل اللي اعرفه اني اكبر منك سنا
علي ما اعقد ذلك يعني
بحس ان حزنك يفوق حزن البشر
وانك عامل زي دايما شايل هم البشر وخطاياهم
تقولش احنا مخلصين البشرية
انا كمان نفسي الاقي كتير حواليا بيحبوني وبحبهم
نفسي اركب قطر يمشي بيا ومش يقف لا في محطة ولا لاي سبب
اذا كان قطارك هيمشي علي طول ومش هيقف الا عشان يركب من يستحق
يبقي اسمحي اني اكون اول راكبة تحمل امتعتها الحزينة مخلفة ورائي ذكرياتي وقبري لا عيش رحلة عمر ابدية

وياريت اقعد جنب الشباك
عشان اتفرج علي جمال الطبيعه والصحرا :)
حبيت اقولك كل سنة وانت طيب
وانا متاكدة ان بكرة اكيد احلي

nour يقول...

يا بنى انا حياتى كلها فى القطر مش غريبة يعنى انى اكون فى القطر بتاعك كمان..
انت احتمال تلاقينى جنب السواق:)))

Mony The Angel يقول...

shaimaa w lamia 7'aloony a7'od baly mn haga makontsh a7'da baaly mnha..
ana awel ma2reet alpost bta3ak, olt right 3andak 7a2..
ana kman msh 3aiza 7ad yenzel, wafadal en nas materkabsh 7'ales 3an enha terkab w tenzel :)
bas msh yemken sa7 zay ma lamia w shaimaa 2aalo, msh yemken fe yoom enta t7eb 7ad yenzel mel2atr??
moseeba b2a la hwa sa3etha maierdaash yenzel w y2ollak enta ally olt :)
7'od balak b2a, mat7'aleesh alda3wa 3amma ;)

linda يقول...

عزيزي هدا هو العالم الجديد يجب عليك التأقلم معه فهو قطار طويل يأخد محبيك بداخله فينزلهم حين تتعلق بهم لحد الجنون فيراكَ تائها وحائرا وهو بقمة الإستمتاع

أعذرني لن اكون من أحد راكبيه بل ساكون بنهاية طريقه هناك سانتظرك ياصديقي

تحياتي

dead man يقول...

shaimaa
أبدا.. تقدري تقولي ان عندي حالة توافق مع البشر.. طالما هو مش عايز ينزل فأنا مبسوط بيه.. حتى الناس اللي مش تمام هما اللي بينزلوا مش انا اللى بطلب منهم ده.. ما أنا الا سائق.. والقطار بلا كمساري يطرد الناس.. اذا فالجميع علي الرحب والسعة

وأنا كمان أتمني أن محدش ينزل.. ربنا يخليكي
--------
أحمد باشا الدريني..
ياباشا أبونيهك في عنينا.. فلا نزل القطر علي قوم أن هم ألغوا للدريني أبونيها.. ولتنزل عليهم لعنات من الله مصحوبة بالطير الأبابيل أن هم فكروا في ذلك ..
----------
مصاعيبوز
أخر الخط أنا اللى نازل وان شاء الله هنحاول نشوفلكوا سولق تاني مش غتيت
---------
بنت بلد
ألف سلامة علي جتتك وقطع لسان اللي يقول كده..
ربنا يخليكي
---------
أبو ندا حبيبي
مؤخرة يا معفن.. ده أنا كنت حاجزلك درجة أولى مكيفة
صباحه فل يا ريس
----------
frozen love
ربنا يخليك ..
----------
we2am
i wish that.. and uw always in the train
---------
دعاء عادل
ربنا يخليكي.. ومتخفيش علي القطر والركاب معاهم سواق أعجوبة تاريخه من الحوادث محصلش.. بس عمره ما أذى حد من الركاب
----------
lamia
أنا مازلت مصر أني لا أسال أحد الرحيل.. هم يرحلون من أنفسهم فمن يتمسك بقطار سائقه ميت..

بانسبة لركوبك انتى عايزة تذكرة ولا أبونية.. علي فكرة الاتنين زي بعض من غير فلوس
-------
محمد السيد
اللى يقولك قوم عوره.. علشان في كراسي كثير محبكش الكرسي اللى انتا قاعد عليه :)
-------
saso
وانتي طيبة .. وربنا يخليكي
----------
smraa alnil
والله أنا علشان أرد علي تعليقك ده عايز تدوينة كاملة بس هحاول لغاية لما نشوف طريقة
انتي فعلا أكبر مني سنا

وانا لا مخلص بشرية ولا حاجة .. أنا بس بحاول أخلي كل اللى حواليا يبتسموا.. هي دي قمة سعادتي وأتمنى أن الناس كلها تبقى مبسوطة..

وأنا بقولك أن القطر بيرحب بيكي وليكي يا سيتي كابينة نوم سبع نجوم بشابيبكها علشان لو حبيتي تعزمي حد
كل سنة وانتى طيبة وموضوع بكرة أحلى ده أنا بصراحة عندي شك
----------
nour
تعرفي أن محدش بيستحمل القعدة جنب سواق القطر بتاعي.. علشان كده أنا بفكر أفكه وأركبة في أي عربية من اللى ورا يمكن حد يستفيد بيه..
--------
mony the angel
ممكن انت تحب أن حد ينزل .. أنما أنا لآ ..
والدعوة لسه عامة
----------
linda
لكي كل الحق ألا تركبي..
ولكنك يجب أن تعملي أن في نهاية الخط لن يكون هناك الا المشيعين..
شكرا علي كلمة "صديقي"